Stoper i kisiel

Ulubioną słodkością mojego młodszego syna jest kisiel. Gotujemy go bardzo często,postanowiłam więc ,że użyje go do dzisiejszej prezentacji do której potrzebuje tacę z zawartością:

  • stoper
  • opakowanie kisielu (można zrobić swój lub użyć kupionego w sklepie,u nas koniecznie musiały być dwa ,bo jeden to za mało 🙂 )
  • puste salaterki do kisielu (tyle ile będzie uczestników prezentacji)
  • łyżeczki do jedzenia gotowego kisielu
  • miód lub / i ksylitol (nie słodzimy cukrem dlatego taki skład u nas)
  • miseczka plus woda do rozrobienia proszku
  • łyżka
  • garnek z wodą do ugotowania kisielu

DSCN0362

Tym razem prezentacje przeprowadzimy w kuchni. Zaproś tam dziecko i oznajmij ,że masz coś szczególnego i tym się z nim podzielisz dziś. Weź z tacy stoper i powiedz: ” To jest stoper. Stoper może pomóc nam zapisać czas.” Możesz powiedzieć ,ze zamierzasz go włączyć naciskając na start i podać go dziecku aby go obejrzało a gdy go odda naciśniesz stop na stoperze. Wytłumacz ,że to własnie będzie zapisywanie czasu. Odczytaj czas na stoperze i powiedz; „Zajęło nam to (podaj czas) aby przekazać stoper jedna osoba drugiej. Wiem ,bo mój stoper to zapisał . ”

Daj dziecku aby obejrzało dokładnie stoper ,pokaz jak uruchomić ,jak zatrzymać ,co widać na tarczy stopera, co to za cyfry ,kropki itp.

Jeśli dziecko już obejrzy przedmiot ,powiedz: „Teraz zrobimy kisiel i użyjemy stopera aby zarejestrować ,zapisać ile czasu nam to zajmie.” Wciśnij start i zabierzcie się za pracę.

 

Gdy już skończycie wciśnij stop i powiedz ,że własnie zapisaliście czas robienia kisielu,a pomógł nam w tym stoper”. Odczytaj czas jaki zarejestrowaliście.

Na koniec waszej pracy możecie ze smakiem zjeść przygotowany kisiel :).

DSCN0369

Zamiast  kisielu może to być przygotowanie popcornu , możemy upiec ciasto nastawiają minutnik w piekarniku itp.

Możecie porozmawiać o tym co się dzieje ,gdy kisiel zaczyna się gotować ,jak bulgocze jak robią się bąbelki na powierzchni kisielu. Jeśli robicie popcorn ,to co się dzieje jak zaczynają pękać nasionka, jaki dźwięk wydają. Kiedy pieczecie ciasto i zaczyna rosnąć ,co się dzieje z nim.

Pomyślcie czy czas mija szybko czy wolno,jeśli szybko to kiedy ,wolno kiedy. U nas oczywiście oczekiwanie na kisiel wydawało się dla dzieci czymś strasznie długim. Kiedy odczytaliśmy czas były zdziwione ,że tak mało pokazał stoper.

Takie prezentacje można przeprowadzić już dla 2,5 latka.

 

 

 

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s