Kolorowe schodki montessori

Witam wszystkich ,którzy nas odwiedzają pierwszy raz i tych powracających. Dziękuje za zainteresowanie.

Jest moja nowa strona na której znajdziecie miedzy innymi dalsze prezentacje lekcji , informacje na temat pedagogiki i metody Montessori . Rozwijamy się dalej i zapraszamy na nową stronę http://edukacjadomowamontessori.pl

 

Praca z kolorowymi schodkami pomaga dziecku nauczyć się kojarzyć ilości od 1 do 9 z ich numerami. Potrzebujemy:

-pudełeczko kolorowych pereł nawleczonych na drucik. (Sposób wykonania kolorowych      schodków tu) Na każdym druciku są koraliki innego koloru.

-mały dywanik

Nasze kolorowe perły ,pierwsze nieco mniejsze od oryginału a drugie duuużo większe, robiłam jakiś czas temu dla młodszego syna.

Te mniejsze na zdjęciu są w komplecie z dziewięcioma pręcikami dziesiątek,które w tej prezentacji nie będą nam potrzebne.

Wprowadzenie materiału wygląda tak:

Układamy piramidkę od najmniejszej liczby koralików do największej.

A więc weź do ręki drucik z jednym koralikiem i przelicz mówiąc „jeden” i ułóż na dywaniku. Następnie bierzesz do ręki drugi pręcik z dwoma koralikami przelicz mówiąc głośno „jeden, dwa ” i połóż pod pierwszym drucikiem. Postępuj tak samo z kolejnymi koralikami ,aż dojdziesz do dziewięciu. Następnie zaproponuj aby dziecko ułożyło samo taką piramidę, postępując tak jak zostało to pokazane przez ciebie.

Celem tej lekcji są ćwiczenia w przeliczaniu i zapamiętywaniu kolejności liczb.

Mój syn do kolorowych schodków brał sobie kary liczbowe od 1 do 9 i dopasowywał je do kolorowych pręcików ,układając tak jak na zdjęciach.

 

DSCN0403

Potrzebujemy mały dywanik ,małe karty liczbowe od 1 do 9 i kolorowe schody

DSCN0401

Rozkładamy dowolnie pręciki na dywaniku

DSCN0411 DSCN0412

DSCN0413

W dolnej części dywanika zaczynamy układać kolorowe perły jak na zdjęciach powyżej.

DSCN0414

 

Karty numeryczne rozkładamy losowo na dole dywanika ,a w lewym górnym rogu koraliki ,zaczynając od „jedynki” i obok pręcika z jedną perłą kładziemy kartę numeryczną z „1” itd.

Aż wszystko zostanie rozłożone.

Innym pomysłem jest użycie wieszaków 1-9.

DSCN0420

Dziecko wiesza w odpowiedniej kolejności koraliki od 1 do 9 na haczykach

 

Jeśli już wszystko zostanie zawieszone ,dziecko dopasowuje karty liczbowe nad każdym drucikiem z  koralikami.

 

Gdy dziecko opanuje podstawową kolejności wieszania kolorowych drucików oraz prawidłową sekwencje płytek numerycznych ,dziecko może powiesić koraliki w losowej kolejności na hakach, a następnie dopasować płytki z liczbami.

Tu znajdziecie darmowe arkusze ćwiczeń do kolorowych schodków w wersji anglojęzycznej

Tu kolejne kolorowe schody karty , i tu

tu kupiłam wieszaki 1-9

W miarę jak będę coś znajdować w tym temacie to wrzucę na stronę.

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s